Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: tzankostefanov
Категория: Новини
Прочетен: 441522
Постинги: 60
Коментари: 104
Гласове: 83
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
06.04.2011 18:52 - Зареждащ ден - значение в режима ни
Автор: tzankostefanov Категория: Новини   
Прочетен: 5625 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 06.04.2011 19:00


image

Здравейте, приятели!
Реших да ви споделя значението на зареждащите дни в хранителните ни режими.
Отдавна се каня, но все не се наканвах, докато не дойде и моят специален зареждащ ден.
Този ден може да носи и логото на "Няма ограничения". Няма ограничения в количествата, но не и в качеството, защото в противен случай нашият зареждащ ден става един обикновен чийтинг ден, което е нездравословно.
В този ден може да се "зареждате" с много картофи, ориз, хляб, лютеници, майонези, всякакви варени и печени бавни или бързи въглехидрати, много плодове, зеленчуци.
В дните за "диета", т.е ограничаване на въглехидратите, се акцентира върху приема на протеини и растителни мазнини (основно). Да, така е, но аз не съм ФЕН на нисковъглехидратните диети, затова аз във всеки един ден за протеини и мазнини, приемам от плодове или зеленчуци минимум по 200 гр въглехидрат за деня, което прави около 800 ккал от дневния ми калориен баланс от въглехидрати. Не е лошо, нали? Това ми помага да бъда активен през цялото време на деня. При нисковъглехидратните диети нещата стоят по друг начин, но тъй като ние не сме дошли да обсъждаме вредните за човек неща, не виждам защо трябва да отделяме вниманието си върху тях.
В зареждащите дни аз препоръчвам прием на всичко и по много. Ще ви дам пример с един мой стандартен протеинов ден и след това с днешния зареждащ ден, който ме вдъхнови да напиша тази статия.
Стандартен ден - овесени ядки, прясно мляко, рядко кисело мляко, много зеленчуци, много риба (или друго месо), тук-таме плод и няколко филийки хляб (2 или 3). Добре е, нали? А сега да погледнем зареждащият ми ден от днес:
300 гр овесени ядки, 400 гр кисело мляко, 200 гр конфитюр,  две ябълки, една мандарина, няколко моркова, една чушка, три домата, един праз лук, две порции спагети, една порция ориз, една порция картофи за вечеря и четири сандвича с лютеница.
За един добре трениращ човек, а аз се считам за такъв, защото два пъти седмично плувам и три пъти седмично отделям време във фитнес залата, това е неусетен прием на калории. Освен всичко моментната ми работа е свързана с много висок енергиен разход, поради което калориите за възстановяване не трябва да се пестят. Дали с мен ще се сравнява един здравотрениращ културист, или някой здравотрениращ плувен, няма значение, защото енергийните ни разходи са приблизително еднакви. Простата разлика е, че аз съм избрал да го правя по пъя на разнообразието - а именно комбинацията между плуване и фитнес.
През стандартния ден приемът на въглехидрати ми осигурява безупречно количество енергия за деня. Когато човек поддържа този режим няколко дни подред, той започва да чувства изтощението.  Липсва енергия за мозъка. Това подсказва, че е дошло време за въглехидратна порция. Тя доставя енергия за мозъка, за тялото. Освен всичко (!!!) в протеиновата обмяна основно място заемат въглехидратите. След зареждащ ден тялото ни се пренасища с въглехидрати, което ни позволява по-добро орелефяване, изчистване на мазнините, в обикновените дни от режима.
В основния период на диетите на културистите въглехидратите имат уникално важно значение, защото благодарение на тях мускулите взимат целия протеин за тяхното изграждане и възстановяване, а въглехидратите взимат участие в енергийните процеси. Да, но в този момент ние повишаваме теглото си. Когато смъкваме килограми, се следва точно обратния принцип. В края на всеки основен период, повечето културисти си правят сериозни въглехидратни атаки под формата на зареждащи дни. Преди състезания се спазват специфични диети, при които се спазва много добра въглехидратна ротация. Намалява се приемът на въглехидрати, а се увеличава приемът на протеини, за да се изгради голям процент мускулна маса, плътност, релеф, и в последния ден, преди състезанието, се преминава на зареждащ ден, с което се подговят за състезанието. По този начин метаболизмът се активизира много по-добре, тялото се орелефя, а мускулите изпъкват.
Примерът с културистите просто онагледява основната идея на статията. Ние се нуждаем от енергия, която, обаче, трябва да се доставя по правилен начин, ако искаме да изглеждаме добре!

Накрая ще завърша с цитат, който да унагледи безмерния прием на въглехидрати по отношение на количество и качество, описан по-горе:
"Ако ще е гарга, да е рошава!"




Гласувай:
3



Няма коментари
Търсене

Спечели и ти от своя блог!
Архив