Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.03.2016 11:26 - КАРТИНИ ОТ ЕДНА РАЗХОДКА ИЗ ЗАПАДНА/ЛА/ БЪЛГАРИЯ - 13
Автор: planinitenabulgaria Категория: Регионални   
Прочетен: 4951 Коментари: 7 Гласове:
6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 
               С посвещение на г/ца Руми, която обича Балкана, но не е била още тук:

     Тази разходка ще бъде до едно предполагаемо християнско светелище на планината Манастириище, намиращо се над с. Завидовци.То представлява скален комплекс, който загражда един разлат връх, оставяйки го отворен само от едната му страна. Там обаче има каменна площадка, а под нея - единични скали. Това място предполагам е било за службите Божии. Каква красота се разкрива обаче от тази скална плрощадка към реката между селата Манастирище и Завидовци, към махалата Бърдо /Рид/, където има останки на такъв огромен манастир, че с неговите камъни е изградено селото, училището, а огради с камъни има още много. Това светилище ми напочня за тракийското светилище Илкая при село Воденичарско. Мястото е избрано за оброк, на който има скромен кръст. На север от кръста е Завидовското гробище, щедьовър от към архитектурни паметници. 
    Подчертавам, има теми, по които може да ми се вярва - няма по красиво място за оброк от това от всички, които познавам! Още преди да навлеза в този комплекс усещам някакво въздействиие върху мен и макар да съм идвал тук десетки пъти, да съм водил много пъти туристи, идва ми се отново и отново.

image

   Оброчният кръст горе в центъра на скалния комплекс

image

                             Място за проповед, а монасите са били под скалата?


image

                                 Още стотина метри и съм горе на оброка.

image

Следват снимки на ппричудливи скали от скалния комплекс.

image



image




image

                                    Тук-там от цепнатини в скалите растат цветя и храсти.

image



image



image



image



image

                                Прилиича на нещо.....

image

                         Първата от скалите, образуващи 3/4 кръг около оброка.

image



image

                                                            Красота и мистика....

image



image



image



image



image



image

                                                         Полегнал бизон?

image



image



image



image



image

                                                          Училищетохна селото.....

image

Помощната сграда към училището на селото. Тук когато времето се е влошавало или са се появявали вълци са оставали децата да нощуват или докато дойдат с коне да ги приберат родителите им.

image

                        Училището. Символ на това, което става с държавата ни днес?

image

Следват снимки на цветя от самото село. Няма кой да ги сгази или опасе.

image



image



image



image



image



image


                             image



image


 Посетете това забравено село, то носи енергията на светилището над него. Посетите ли го, ще обикнете планината Манастирище и ще се развъртите из нея. Заслужава си. Нищо, че е малка, малкият обем може да има голямо съдържание.





Гласувай:
10



1. born - Предпоследната снимка определено не е на цвете.
11.03.2016 13:04
Или може би греша ?
цитирай
2. rumyeah - Благодаря - разкошни снимки :)
11.03.2016 18:06
Пак ми прочете мислите - точно там ми се ходеше в неделя, но дъждът ще ме откаже....
цитирай
3. planinitenabulgaria - За този маршрут се ползва автобус от ж. п. гара София - север към Своге.
11.03.2016 20:40
rumyeah написа:
Пак ми прочете мислите - точно там ми се ходеше в неделя, но дъждът ще ме откаже....


Слиза се на спирка Завидовци, има около 200 м. връщане и се поема към Завидовци-север. Върви се около час и половине. Ползва се пътят, който след осичането на горите вече е грудно откриваем. Той достига до училището, комплексът от скали е над училището в дясно. Ако се продължи по пътя се излиза на шосето от Петрохан или в дясно се върви до с. Брезе, после до спирка Палилула, от където има градски автобус за Своге, но така маршрутът от спирката до Палилула става 7-8 часа.
Приятен път.
цитирай
4. planinitenabulgaria - И аз не съм сигурен, може и да не е цвете. Погледнах се в огледалото,
11.03.2016 20:42
born написа:
Или може би греша ?


това видях като мой образ там, снимах го и го "качих"....
цитирай
5. sande - Какво е това цвете ... сред цветята?
12.03.2016 09:40
born написа:
Или може би греша ?


***
Че е цвете, цвете е.

Магарешки бодил?

Иначе благовъзпитаният естет Коста Иванов нямаше да го хакне между цветята.

Какви цветя обичат прасетата? Тикви.

Цвете е. Но не е за мирисане.
цитирай
6. kasnaprolet9999 - Жълтите цветя са от вида дребна п...
12.03.2016 15:26
Жълтите цветя са от вида дребна перуника - патенца (Iris pumila). Не са лчебен вид, но имат декоративни свойства, както останалите от голямото им семейство. Виж колко е голямо: http://kasnaprolet9999.blog/hobi/2011/06/08/perunikata-krasivo-proletno-cvete-i-samodivska-bilka.761606
цитирай
7. planinitenabulgaria - Най-много гнезда от перуника
12.03.2016 16:24
kasnaprolet9999 написа:
Жълтите цветя са от вида дребна перуника - патенца (Iris pumila). Не са лчебен вид, но имат декоративни свойства, както останалите от голямото им семейство. Виж колко е голямо: http://kasnaprolet9999/hobi/2011/06/08/perunikata-krasivo-proletno-cvete-i-samodivska-bilka.761606



съм срещал в разрушеното село Тъмраш. Там навсякъде има комбинация от лилави перуники, високи колкото мен и чимшир. А диви перуники из Западна България има по ниските, сухи и варовити планинии. Давам и един таг: Видлич.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12184564
Постинги: 4544
Коментари: 10754
Гласове: 18319
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031